جمعه 30 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

ذوالقدری پس از نایب قهرمانی جهان:
با این جوانها کارهای مهمی در پیش داریم



شناسه خبر: 2406   دوشنبه 31 تير 1392 - 11:32

پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان توسط تکواندوکاران ایران،‌ دبیر فدراسیون گفت: این جوانان پتانسیل بسیار بالایی از خود نشان دادند و قطعا با این کار برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم.


پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان توسط تکواندوکاران ایران،‌ دبیر فدراسیون گفت: این جوانان پتانسیل بسیار بالایی از خود نشان دادند و قطعا با این کار برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم.

غلامحسن ذوالقدری در مورد کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، اظهار کرد: تکواندوی ایران با برنامه مشخصی که از سال‌های قبل اجرا کرده و می‌کند، پشتوانه سازی خوبی انجام داده و همیشه مدعی بوده است. این جوانانی که سال‌ها پشت سر نفرات اصلی تیم ملی بودند، هر موقع فرصت برایشان فراهم شد مدعی نشان دادند و پتانسیل خوبی را ارائه کردند.

وی افزود: در این دوره نفرات سرشناسی مانند یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی، محمد باقری معتمد، میثم باقری و کوروش رجلی که در دوره قبل تیم را قهرمان جهان کردند، در اختیار نداشتیم. این در حالی است که جوانان ما خوب ظاهر شدند. آن نفرات سرشناس را به دلایل اجتناب ناپذیری مانند آسیب دیدگی‌ در اختیار نداشتیم، اما این جوانان جویای نام انگیزه زیادی داشتند و نشان دادند که نمایندگان شایسته‌ای هستند.

دبیر فدراسیون تکواندو با اشاره به این که این تیم ملی در مکزیک بسیار جوان و کم تجربه بود، گفت: درست است که آنها جوان بودند، اما انگیزه زیادی داشتند تا بتوانند توانایی خود را نشان دهند. تکواندوی ایران، انرژی ، توانایی و پتانسیل بالایی دارد که آن را مدیون دعای خیر مردم ، برنامه‌ریزی فدراسیون، حمایت مسئولان وزارتخانه و کمیته ملی المپیک و همه دست اندرکاران در تکواندو است. مسابقات قهرمانی جهان از کیفیت و کمیت بسیار بالایی برخورداراست. همان طور که انتظار می‌رفت جوانان ما با انگیزه ظاهر شدند و با استعدادی که داشتند، نتیجه‌ خوبی کسب کردند.

وی در مورد وضعیت کادر فنی تیم ملی و این که آیا مرتضی کریمی در آینده هم هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد داشت، ادامه داد: احکام فدراسیون برای کادر فنی تیم‌های ملی مربوط به هر مسابقه است. قطعا با عملکردی که کادر نشان داده برنامه‌های مهمی برای آینده پیش‌رو داریم هر چند که الان زمان مطرح کردن این گونه مسائل نیست.

ذوالقدری در مورد عملکرد تیم ملی بانوان هم گفت: در این مسابقات چهار نماینده داشتیم که همگی حذف شدند،‌ اما نباید فراموش کنیم که مسابقه‌های قهرمانی جهان، مسابقاتی بسیار سنگین و جایگاه بزرگی برای ورزشکاران است. درست است ما نتوانستیم مدال بگیریم، اما ملی‌پوشانمان قابلیت‌های خوبی از خود نشان دادند و ما را امیدوار کردند.

وی ادامه داد: فریده رشیدی در وزن اول عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست قهرمانان سرشناسی از اروپا را شکست دهد. او در مسابقه سوم خود مقابل حریف تونسی مبارزه خوبی انجام می‌داد که داور با اشتباهی ناشیانه کار را به هم ریخت و بازی از دست رشیدی خارج شد.

ذوالقدری یاد آور شد: پریسا قربانی در وزن سوم مبارزات قابل قبولی ارائه نکرد و نتوانست قابلیت‌هایش را نشان دهد. او حتی به خوبی از فرامین کادر فنی خود سود نبرد و این موضوع به او لطمه زد. شکرانه ایزدی در وزن ششم هم مبارزه حساس و نزدیکی با حریف اسپانیایی داشت، اما در راند طلایی شکست خورد. او تجربه کمی داشت.

دبیر فدراسیون تکواندو در مورد ادامه همکاری مریم آذرمهر به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان هم ، گفت: در این مورد نیز باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی در مورد مدال طلای بهنام اسبقی در وزن چهارم آن هم در غیاب محمد باقری معتمد، گفت: این جوان خوب تکواندوی ما علی‌رغم این که اولین حضور جهانی خود را تجربه می‌کرد عالی کار کرد و نشان داد که تکواندوی ما چه پشتوانه‌های بزرگی دارد.

دبیر فدراسیون تکواندو در مورد عملکرد مسعود حجی زواره، کاپیتان تیم ملی که با شکست مقابل نماینده روسیه از کسب مدال باز ماند، یادآور شد: او آن طور که باید و شاید از قابلیت‌هایش استفاده نکرد. توانایی او بیشتر از این‌ها بود.

وی در مورد عملکرد امید عمیدی در وزن ششم، افزود: این تکواندوکار جوان ایران بازی‌ها را خوب شروع کرد و حریف کره‌ای را به راحتی از پیش‌رو برداشت، اما در ادامه نتوانست از تمام توانایی خود مقابل نماینده با تجربه چین استفاده کند. عمیدی جوان و جویای نام است که آینده‌ای درخشان دارد، اما در این مسابقات به بی‌تجربگی‌اش باخت.

ذوالقدری با اشاره به این که مهدی خدابخش در وزن هفتم نیز بی‌تجربگی کرد و مدال را از دست داد، افزود: ملی‌پوش وزن هفتم ما در مسابقات انتخابی تیم ملی و اردوها قابلیت‌های خوبی از خود نشان داده بود و شانس کسب مدال طلا بود. او مسابقات را خوب شروع کرد اما تجربه کافی برای ادامه رقابت‌ها نداشت و شاید خودش را به نوعی از پیش برنده می‌دانست. خدابخش نتوانست برنامه‌ای که مربیان برایش طراحی کرده بودند را به خوبی اجرا کند.

وی به مدال نقره سجاد مردانی در وزن هشتم اشاره کرد و ادامه داد: او با انگشت شکسته عملکرد خوبی داشت، هر چند که انتظارات ما بیشتر بود. تکواندوکار سنگین وزن ما در مسابقات مقدماتی خوب کار نکرد و برای هر پیروزی جان ما را به لب‌مان رساند، اما به مرور بهتر شد. او در مسابقه‌های یک چهارم و نیمه نهایی عالی بازی کرد و حریفانی را شکست داد که خیلی قوی بودند. در مبارزه فینال هم علی‌رغم دردی که به خاطر مصدومیت از ناحیه انگشت دست داشت، خوب کار کرد.

منبع:‌ايسنا



تاريخ  ارسال:دوشنبه 31 تير 1392 - 11:32

کد:2406-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool