جمعه 30 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان 2013 مكزيك؛
کریمی: قهرمانی را با اشتباهات فردی از دست دادیم/ از همه تیم‌ها برتر هستیم



شناسه خبر: 2391   يكشنبه 30 تير 1392 - 13:29

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از رقابتهای قهرمانی جهان از همه تیم‌ها برتر بود و اگر برخی اشتباهات فردی رخ نمی‌داد، بدون شک قهرمان بودیم.


سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با اشاره به اینکه حجی‌زواره و خدابخشي به خودشان باختند نه حریفان، گفت: تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از رقابتهای قهرمانی جهان از همه تیم‌ها برتر بود و اگر برخی اشتباهات فردی رخ نمی‌داد، بدون شک قهرمان بودیم.

مرتضی کریمی در پایان ششمین روز از رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان، در مورد عملکرد تکواندوکاران ایران در این رقابتها ضمن بیان مطلب فوق گفت: با تیمی جوان و کم تجربه اما با انگیزه و سرحال پای به مسابقات قهرمانی جهان گذاشتیم و اگر برخی اشتباهات فردی رخ نمی‌دا و تدارک تیم بهتر انجام می‌شد، بدون شک جام قهرمانی اکنون از آن تیم ما بود.

وی خاطرنشان کرد: مسعود حجی‌زواره و مهدی خدابخشي از امیدهای ما برای کسب مدال طلا بودند که متاسفانه هر دو به نفراتی باختند که به لحاظ فنی در سطح پائین‌تری نسبت آنها قرار داشتند. در واقع این دو تکواندوکار به خودشان باختند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران به مبارزات خدابخشي اشاره کرد و افزود: خدابخشي در دو مبارزه نخست خود برابر کره‌جنوبی و آمریکا عالی کار کرد، کره‌ای حرفی برای گفتن جلوی او نداشت و نماینده آمریکا هم نفر اول رنکینگ جهانی بود، مغلوب خدابخشي شد. اما در مبارزه سوم هر چه تلاش کرد، نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی به مبارزه رودرو با کره‌ا‌ی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تاکنون 4 مرتبه نمایندگان ما با چشم کره‌ای روبرو شده‌اند که حاصل آن دو پیروزی و دو شکست بود. البته ما در این دوره از رقابتها با قرعه بسیار سختی روبرو شدیم و اعضای تیم ما مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند. در واقع یک سر و گردن از همه تیم‌ها بالاتر بودند.

کریمی در خصوص حذف چهار عضو تیم ملی تکواندو هم تصریح کرد: نقیب‌زاده و خسمه به ترتیب به حریفانی از مکزیک و کره‌جنوبی باختند که واقعا تکواندوکاران قابلی بودند که همه رقبای خود را شکست دادند. حریف کره‌ای خمسه غیر از بازی نهایی‌، همه حریفان خود حتی "یول گونزالس" با دو طلای جهان و یک طلای المپیک را 12 تایی کرد و دو رانده شکست داد. ولی حجی‌زواره و خدابخشي به حریفانی باختند که کمتر از خودشان بودند.

وی در مورد تهدید مکزیک برای نایب قهرمانی ایران تاکید کرد: نماینده وزن ششم مکزیک در روز پایانی قرعه سختی دارد و بعید می‌دانیم بتواند از سد "آرون کوک" و "استیون لوپز" عبور کند. کره‌جنوبی قهرمان شده و امیدواریم عمیدی بتواند در روز پایانی هم یک مدال برای ایران کسب کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در پایان گفت: ظهور یک تیم نوپا با اعتماد به نفس بالا و آبدیده شده در یک دوره رقابتهای سنگین و پر فشار دستاورد بزرگ بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان بود که امیدوارم بتواند در ادامه نتایج درخشانی در تورنمنت های و مسابقات پیش رو کسب کند.

تیم ملی تکواندو ایران در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان تاکنون با یک طلای بهنام اسبقی، دو نقره هادی مستعان و سجاد مردانی و کسب 46 امتیاز بخت نخست کسب عنوان نایب قهرمانی است. پرونده این دوره از مسابقات که از روز دوشنبه هفته گذشته در مکزیک آغاز شده، بامداد دوشنبه به وقت تهران بسته خواهد شد.

منبع:‌مهر



تاريخ  ارسال:يكشنبه 30 تير 1392 - 13:29

کد:2391-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool