جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

بيست و يكمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان؛
رقابت ايران و مكزيك براي نايب قهرماني



شناسه خبر: 2386   يكشنبه 30 تير 1392 - 10:34

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی روز پایانی خود را سپری خواهد کرد که تیم ملی ایران شانس نخست کسب عنوان نایب قهرمانی است.


بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی روز پایانی خود را سپری خواهد کرد که قهرمانی کره جنوبی مسجل شده و تیم ملی ایران نیز شانس نخست کسب عنوان نایب قهرمانی است.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو؛

اگر چه چشم بادامی‌های کره جنوبی روز جمعه توفیق چندانی نداشتند و خیلی زود نمایندگان آنها از گردونه مسابقات کنار رفتند ولی در ششمین روز این مسابقات، شنبه 29 تیرماه هر دو نماینده این کشور موفق به کسب مدال طلا شدند تا قهرمانی خود را حداقل در بخش مردان تثبیت کنند.

در جدول رده‌بندی توزیع مدالها که مجموع مدالهای مردان و زنان را نشان می دهد کره جنوبی با 6 طلا، دو نقره و یک برنز در صدر قرار دارد و کوبا با دو طلا و سه برنز دوم است. مکزیک میزبان مسابقات با یک طلا، دو نقره و یک برنز جایگاه سوم را کسب کرده و تیم ملی کشورمان با یک طلا و دو نقره چهارم است. تیم‌های روسیه با یک طلا و دو نقره و فرانسه با يک طلا و سه برنز خانه های پنجم و ششم این جدول را در اختيار دارند.

اما در جدول امتیازات کره‌ای‌ها با طلایی که در وزن سوم شب گذشته کسب کردند جمع امتیازات خود را در بخش مردان به عدد 60 رسانده و عنوان قهرمانی را در فاصله یک روز به پایان مسابقات به خود اختصاص دادند. تیم ملی کشورمان با سه امتیازی که توسط محمد خمسه روز گذشته کسب کرد 46 امتیازی شد و همچنان بخت نخست نایب قهرمانی است و مکزیک هم در وزن سوم یک نقره کسب کرد و 40 امتیازی شد.




امروز امید عمیدی در وزن ششم دور نخست با کره جنوبی مبارزه می کند. عمیدی در صورتی که در این وزن طلا کسب کند بازهم تیم ملی کشورمان با یک امتیاز کمتر از کره نایب قهرمان خواهد شد. ولی اگر عمیدی نتیجه را به حریف کره ای واگذار کند باید منتظر بمانیم تا تکواندوکار مکزیکی ها در وزن ششم مدالی بهتر از برنز کسب نکند چرا که حضور او در فینال باعث از دست رفتن نایب قهرمانی و کسب عنوان سومی توسط تیم ملی کشورمان خواهد شد.

البته "رنا لیزارگا"ی مکزیکی هر چند قرعه مناسبی حداقل در دور اول و دوم دارد ولی دور سوم باید با "آرون کوک" سید 2 این وزن و یکی از بهترین جهان مبارزه کند و در صورتی که "کوک" را هم شکست دهد برای رفتن روی سکو "استیون لوپز" کهنه کار را پیش رو خواهد داشت.

برای تیم ملی کشورمان بهنام اسبقی یک نشان طلا، هادی مستعان و سجاد مردانی دو نشان نقره کسب کرده اند.

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور دوشنبه هفته گذشته در مکزیک آغاز شده بود بامداد یکشنبه به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر



تاريخ  ارسال:يكشنبه 30 تير 1392 - 10:34

کد:2386-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool