شنبه 7 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

استیون لوپز؛
دوست دارم به ایران سفر کنم


شناسه خبر: 2349   شنبه 29 تير 1392 - 01:28

من و برادرم دوست داریم یک روز با تیم ملی آمریکا به ایران سفر کنیم و یک اردوی خوبی را با تیم ملی ایران داشته باشم.


استیون لوپز تکواندو کار 34 ساله پرویی الاصل تیم ملی آمریکا است که چهار دوره در المپیک حضور پیدا کرده است. استیون یک خواهر و یک برادر به نام های مارک و دایانا در عرصه قهرمانی در تکواندو دارد که آنها نیز از قهرمانان نامدار به شمار می آیند. یکی از افتخارات خانواده لوپز کسب قهرمانی در سال 2005 مادرید است که هر سه خواهر و برادر بالای سکو رفتند. استیون مدال طلای المپیک سيدني و آتن را در سال های 2000 و 2004 را در کارنامه دارد. وی با حضور در المپیک لندن برای چهارمین بار در المپیک حضور پیدا کرد، اما با ناکامی روبرو شد. استیون 5 مدال طلا، نقره و برنز را در کارنامه خود دارد.

خبرنگار اعزامی فارس به مکزیک برای دقایقی با او به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

س: برای ششمین بار در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنی. چه حسی داری؟

خوشحالم از اینکه همچنان در کنار ورزش زندگی می‌کنم و برای کسب مدال برای ششمین بار در کنار برادرم در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌ام

س: مکزیکی‌ها در این چند روز میزبانی خوبی داشته ‌اند؟

تا به امروز همه چیز عالی بوده. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان این دوره با هوگوهای الکترونیکی برگزار می‌شود از دیدگاه من مسابقات خیلی جذاب تر شده است؛ چرا که پیش از این تماشاگران نحوه رد و بدل شدن امتیازها را به سختی متوجه می‌شدند، اما در حال حاضر همه حاضرین در سالن مسابقات می‌دانند که چه زمانی امتیاز و اخطار داده می‌شود.

س: گویا مربی تو در این دوره از مسابقات برادرت است؟

بله. از لحاظ فنی مهم نیست که در مسابقات جهانی آماده باشم، مهم این است که از لحاظ روحی و روانی در بهترین شرایط قرار داشته باشیم. در این دوره رقابت‌ها نیز همه تکواندوکاران تیم ملی ما برای رسیدن به هدف هایش دست به دست هم داده تا بهترین نتایج را کسب کنند.

س: خیلی ها اعتقاد دارند که شرایط سنی لوپز دیگر اجازه نمی‌دهد مثل گذشته یکه‌تاز میدان باشد!

من قبل از اینکه وارد زمین شوم مدال طلای این دوره از مسابقات را می‌خواهم. تنها داوری و حریفانم می‌توانند این مهم را از من بگیرند؛ داوران با قضاوت های اشتباه خود و حریفانم نیز با زمین زدن خود در طول مسابقات. در غیر این صورت به هدفم می‌رسم. مهم نیست مدال بگیرم، مهم عملکردم در مسابقات جهانی است. همین‌ که بتوانم در طول مبارزاتم عملکرد خوبی داشته باشم برایم کافی است.

س: چرا در المپیک لندن با توجه به اینکه خیلی‌ها تو را یکی از شانس‌های کسب مدال می‌دانستند با ناکامی روبرو شدی؟

خاطره بدی از المپیک لندن دارم. دو هفته قبل از اینکه به المپیک اعزام شوم با شکستگی پا روبرو شدم، اما با همان شرایط راهی مسابقات شدم و نتوانستم نتیجه بگیرم.

س: برای حضور در المپیک برزیل برنامه داری؟

مهم نیست که از لحاظ شرایط سنی در چه جایگاهی قرار دارم، باورم این است که می‌توانم برای پنجمین بار در المپیک شرکت کنم. اولویت اول من تکواندوست و برای المپیک برزیل هم برنامه دارم. یکی از دلایلی که برخی‌ها نمی‌توانند در ورزش عناوین قهرمانی خود را تکرار کنند این است که در دوران اوج قهرمانی خود ازدواج می‌کنند و ذهنشان درگیر مسائل خانوادگی می‌شود، اما من هنوز ازدواج نکرد‌ه‌ام و می‌خواهم برای المپیک برزیل برنامه‌ریزی کنم.

س: پس به دنبال این هستی که با همه تکواندوکار دنیا متفاوت باشی؟

من همیشه در زندگی به دنبال چالش هستم و دوست دارم کارهایی که همه انسان‌ها فکر می‌کنند قابل انجام دادن نیست را انجام دهم. می‌خواهم به همه ثابت کنم که برای رسیدن به هدف هیچ بن‌بستی وجود ندارد و قطعا با حضور در المپیک برزیل به همه نشان خواهم داد که خواستن، توانستن است.

س: چقدر از تکواندوی ایران شناخت داری؟

من از سال 1996 با تکواندوکاران ایرانی در طول مبارزاتی که با آنها داشتم آشنا شدم. همیشه جزو بهترین‌های دنیا بوده‌اند، اما این دوره خیلی ترکیب جوان و متفاوتی را راهی مسابقات قهرمانی جهان کرده‌اند. البته این نظر شخصی من است و فکر می‌کنم به دلیل جوان‌ بودن ترکیب، تیم ایران نتوانند مثل گذشته قوی ظاهر شود. اما امیدوارم مثل همیشه بتوانند نتیجه خوبی بگیرند. قبل از این دوره از مسابقات همیشه کرمی و ساعی ورزشکارانی بودند که در واقع به عنوان یک رهبر در کنار تیم ملی ایران حضور داشتند. در حال حاضر تیم ملی ایران مثل گذشته کسی را ندارد که ملی‌پوشان به او تکیه کنند.

س: اشکالی ندارد چند سئوال غیر ورزشی از شما بپرسیم؟

خیر.

س: مردم ایران با مردم جامعه آمریکا مشکلی ندارند، اما با افکار سیاست مردان شما اختلاف سلیقه شدید دارند. آیا پرافتخارترین تکواندوکار قاره امریکا فکر می‌کند ممکن است روزی موضع سیاستمدارن کشورش تغییر کند؟

من باور دارم که این دو کشور می‌توانند به هم نزدیک شوند چرا که مردم ایران و آمریکا با یکدیگر هیچ گونه مشکلی ندارند. من این موضوع را که کسی بخواهد در امور مختلف کشور دنیا دخالت کند را قبول ندارم. البته این را باید بگویم که در دنیا محلی به نام سازمان ملل وجود دارد که با این حساب نیاز نیست که یک کشور برای دیگر کشورها تصمیم بگیرد. شخصا با برخی از سیاست‌های مسئولان کشورم موافق نیستم. امیدوارم روزی برسد که دخالتی در کار نباشد تا این دو کشور با هم ارتباط خوبی داشته باشند.

س: نظرت در مورد تحریم هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده چیست؟

انسان، انسان است حالا در هر کجای دنیا که می‌خواهد باشد و فرقی برای ما ندارد. بنده معتقدم هر مسئله‌ای که باعث می‌شود هر کشوری تحت فشار قرار بگیرد برای ما بسیار ناراحت کننده است و اصلا با این تصمیمات موافق نیستم.

س: تا به حال به ایران سفر کرده‌ای؟

نه اصلا تا به حال ایران را ندیده‌ام، اما من و برادرم دوست داریم یک روز با تیم ملی آمریکا به ایران سفر کنیم و یک اردوی خوبی را با تیم ملی ایران داشته باشم.

س: و صحبت پایانی؟

می‌خواهم در پایان به یک نکته‌ای اشاره کنم. یکی از دلایلی که ورزش را دوست دارم این است که انسان‌ها را می‌توان به چشم انسان دید و با ورزش هیچکس را نمی‌توانیم جزء گروه خاصی ببینیم. ما خانواده تکواندو به مردم ایران علاقمندیم و به آنها احترام می گذاریم.



تاريخ  ارسال:شنبه 29 تير 1392 - 01:28

کد:2349-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool