يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

باقری معتمد: اميدوارم جانشين ام بهترين مدال را بگيرد



شناسه خبر: 2286   سه شنبه 25 تير 1392 - 14:18

بهنام اسبقي، فرزند فيروز اسبقي كه در جهانی 1979 آلمان، نماينده تكواندو ايران در وزن چهارم مسابقات جهاني اشتوتگارت بود،بعد از 34 سال اين شانس را دارد كه فردا با پوشيدن هوگو همين وزن تلاش پدرش را به سرانجام برساند.


بهنام اسبقي، فرزند فيروز اسبقي كه در جهانی 1979 آلمان، نماينده تكواندو ايران در وزن چهارم مسابقات جهاني اشتوتگارت بود،بعد از 34 سال اين شانس را دارد كه فردا با پوشيدن هوگو همين وزن تلاش پدرش را به سرانجام برساند.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو؛ محمد باقري معتمد يعني همان مبارزي كه مصدوميت و سپري كردن دوران نقاهت پس از جراحي اش سبب شده تا پاي بهنام به شياپ چانگ مسابقات جهاني برسد در باره شرايط اسبقي و رقبايي كه پيش رو دارد، مي گويد:«از حريف گواتمالايي دور اول اسبقي شناختي ندارم اما بعيد به نظر مي رسد حريف دردسرسازي برای بهنام باشد».

نايب قهرمان المپيك لندن كه در دو دوره پي در پي به فينال مبارزات وزن چهارم مسابقات جهاني رسيده به دو حريفي كه احتمالا در دورهاس سوم و چهارم مقابل بهنام قرار مي گيرد هم اشاره مي كند:«اينكه از دور دوم ممداف آذربايجاني صعود مي كند يا ويكتور از جمهوري چك مشخص نيست،اما اسبقي توانايي پيروزي مقابل هر كدام از اين رقیب كه به دور دوم برسند را دارد.

بهنام در دور سوم اگر با آنخل مورا كوبايي روبرو شود بايد اندكي با حواس جمع تر پا بزند. من در دانمارك 2009 اين كوبايي بلند قد را با 2-3 امتياز اختلاف شكست داد، اما بهنام بايد از نقطه قوت اين مبارز كه پاهاي بلند و قدرت بدني بالاي اوست با تفكر نقطه ضعف بسازد».

به نظر تنها طلايي تکواندو در مسابقات جهاني 2009 دانمارك سخت ترين مبارزه نماينده وزن چهارم تكواندو براي رسيدن به مدال در وزني كه 84 شركت كننده دارد، تقابل با نماينده كشور ميزبان يعني ايدوليو ايسلاس است: «اين مكزيكي را در دانمارك 1-3 بردم، اما حالا او چشم به شرايط ميزباني دارد.ايسلاس بيشتر حملاتش را از سمت راست تدارك مي بيند، ضمن اينكه در لحظاتي كه در درگيري ها نزديك مي شود از زدن ضربات بالا ترسي ندارد».

در بالاي جدول يكي از نمايندگان كشورهاي تونس، صربستان، كانادا، فيليين يا آلمان پيش از رسيدن به مرحله نهايي مي توانند رقيب احتمالي اسبقی در صورت رسيدن به اين مرحله باشند:«در آن سوي جدول رقابت بين استامپر انگليسي،با تسونگ از پين تايپه ديدني خواهد بود.ضمن اينكه ثروت از تركيه ،نماينده كره و روسيلو اسپانيايي هم هستند.به نظر من بهنام اسبقي در مصاف با هر كدام از اين رقبا كه گفتم شانس زيادي براي كسب پيروزي خواهد داشت.

اميدوارم تمام ملي پوشان تكواندو و به خصوص اسبقي كه جانشين من شده با دستي پر شياپ چانگ مسابقات جهاني را ترك كنند تا در سايه درخشش آنها تيم ملي هم به عنواني شايسته دست پيدا كند».



تاريخ  ارسال:سه شنبه 25 تير 1392 - 14:18

کد:2286-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool