دوشنبه 9 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

آزمون بزرگ تكواندوي ايران روي پل مسابقات جهاني



شناسه خبر: 2213   شنبه 22 تير 1392 - 14:01

تيم ملي تكواندوي ايران در مسابقات جهاني 2013 مكزيك كار بسيار سخت ودشواری را پيش رو دارد و اين رقابتها بواقع آزمون بزرگي براي تكواندوي ايران به شمار مي رود.


محمد حسن نژاد(دبیر سرویس ورزشهای رزمی خبرگزاری ایسنا)

تيم ملي تكواندوي ايران در مسابقات جهاني 2013 مكزيك كار بسيار سخت و دشواری را پيش رو دارد و اين رقابتها بواقع آزمون بزرگي براي تكواندوي ايران به شمار مي رود.
تكواندوي ايران كه بعد از مسابقات قهرماني جهان در سال 1997 نام خود را بين نامدارن تكواندوي جهان وارد كرد، در اين سالها و در تمام مسابقات جهاني، آسيايي و المپيك تکوادو ایران عملكرد خوبي داشته و هميشه سكونشين بوده است كه همین امر نشان مي دهد پتانسيل تكواندوي ايران چقدر بالا است.

هوگوپوشان ايران در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان در پائوبلا مكزيك قصد دارند تا همچون گذشته یکی از تیم های برتر مسابقات باشند.این درست که تیم اعزامی به لحاظ تجربه قابل مقایسه با تیم هایی که پیش از این به مسابقات جهانی اعزام شده اند، نیست اما بی تردید تک تک نفراتش آنقدر توان تکنیکی و تاکتیکی دارند که بتوانند در نخستین حضور جهانی شان حریفان را شگفت زده کنند.

در سال 2011 وقتي همه ملي پوشان ما آمادگي رسيدن به سكوي قهرماني جهان را داشتند، موفق شدند به سلطه كره ايها كه اين رشته را ابداع كرده اند پايان داد و بر قله افتخار ايستاد. البته اين موفقيت جدا از زحمات ملی پوشان و کادر فنی، نتيجه تلاشهاي هميشگي سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون بود كه براي رشد اين رشته زحمات زيادي كشيد و ثبات مديريت به او اجازه داد تا برنامه هايش را اجرايي كند.

با نگاهي به اين شرايط مي بينيم كه تيم ملي در شرايط سختي به مسابقات جهاني اعزام شد هر چند كه كادر فني با تجربه اي كه داشت ملي پوشان را خوب آماده كرده و نبايد فراموش كنيم كه همان كادر مديريتي كه باعث شد تكواندوي ايران نخستين قهرماني جهانش را تجربه كند هنوز در راس فدراسيون حضور دارد و كسب نتيجه اي خوب در همين شرايط قابل پيش بيني است.

ارزيابي از تك تك ملي پوشان

وزن اول سید احسان نقیب زاده: تكواندوكاري بسیار جنگنده داراي حرکاتي رو به جلو كه در تكواندوي امروز جهان يكي از رموز موفقيت است.او مي تواند با تكيه بر اين قدرت جواني و انگيزه بالا و البته توجه به نكات مدنظر كادرفني در مكزيك موفق شود و بتواند اولين طلاي جهاني ايران در اين وزن را كسب كند. او مي تواند جانشين خوبي براي ميثم باقري باشد كه در اين وزن سالها مدال برنز كسب كرد .

هادی مستعان وزن دوم:اين ملي پوش خوب ايران جاي كسي مثل بهزاد خداداد را گرفته كه سالها دراين وزن عملكرد خوبي داشت و به گفته مسولان فدراسيون تكواندو او بهترين وزن دوي تاريخ ايران بوده است. مستعان مي تواند با دقت بيتشر بويژه در ثانيه هاي پاياني نام خود را ماندگار كند و بهترين نفر وزن دوم را به نام خود ثبت كند.

محمد خمسه وزن سوم: پديده ليگ برتر تكواندوي ايران در سالهاي قبل روزهاي سختي را سپري مي كند. او مي خواهد با طلايي كه در مكزيك مي گيرد مدالي را كه در مسابقات نوجوانان جهان نگرفته جبران كند.او بايد در روزهاي باقيمانده تا مسابقات تمركز بيشتري داشته باشد و بويژه در روز مسابقه تمام توجهش به صحبتهاي كادر فني و حريفش باشد.

بهنام اسبقی وزن چهارم: او جانشين تكواندوكار بزرگي مثل محمد باقري معتمد شده و مي خواهد نماينده شايسته اي براي ايران باشد. او درست است كه با رفتن عليرضا نصر در تيم ملي فيكس شد اما اين تكواندوكار خوب ايران دو سال در تيم ملي به عنوان نفر ذخيره وزن چهارم حضور داشت و به خوبي شرايط اين وزن را مي شناخت .اسبقی كه به خوبي شرايط مسابقات جهاني را مي داند با در نظر گرفتن اينكه پدرش هم با دست خالي از مسابقات جهاني به كشور بازگشت ، نمي خواهد بعدها حسرت بخورد به همين خاطر قطعا با تمام توان براي كسب بهترين نتيجه و ثابت كردن خودش به ميدان خواهد رفت.

مسعود حجی زواره وزن پنجم: او از وقتی عليرضا نصر اردوها را ترك كرد کاپیتان شد و با انگیزه بیشتری تلاش كرد . او می‌داند که مسئولیتش سنگین‌تر شده است. مسعود سال‌ها در وزن ششم مدال گرفته و می‌خواهد این بار هم ثابت کند در وزن پنجم بهتر می‌تواند کار کند، چرا که فیزیک بدنی‌اش برای این وزن مناسب است.

امید عمیدی وزن ششم: شاید کم تجربه‌ترین بازیکن تیم ملي باشد، اما خصوصیت بزرگ او این است که برايش مهم نیست با چه کسی بازی می‌کند و هیچ استرسی روی او وارد نمی‌کند که با بهترین نفر بازی کند یا نفر دهم آن وزن.البته اين مساله هم مي تواند مثبت باشد هم مي تواند منفي باشد. كادر فني بايد از اين مورد به سود خود و تيم استفاده كند.

مهدی خدابخش وزن هفتم: اين ملي پوش در این مدت روند رو به رشدی داشته و تا حد زيادي توانسته خود را به عنوان يك جانشين خوب براي يوسف كرمي جا بيندازد اما اين جا انداختن خود براي ما و كارشناسان مهم نيست مهم اين است كه او براي خودش جا بيفتد و بداند كه چه توانايي بالاي دارد و مي تواند هر كاري در اين وزن انجام دهد.

سجاد مردانی وزن هشتم: او یکی از بهترین‌های وزن خودش است و می‌خواهد اشتباهاتش را در مسابقات قبل جبران کند. او با این توانایی که نشان داده مي تواند جانشين خوبي براي سنگين وزنهاي ايران باشد كه يكي از آنها عضو كادر فني است. هادي افشار به عنوان مربي بدنساز در كنار تيم است سالها در اين وزن حضور داشت و تجربه خوبي دارد.مرداني با استفاده از تجربه افشار و تكيه بر توانايي خود مي تواند طلايي شود.



تاريخ  ارسال:شنبه 22 تير 1392 - 14:01

کد:2213-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool