دوشنبه 9 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

نگاهی گذرا به 20 جامی که تاکنون برگزار شده؛
ایران تنها قهرمان غیر کره ای تکواندو جهان



شناسه خبر: 2204   شنبه 22 تير 1392 - 10:17

در تمام ادوار مسابقات جهانی تکواندو به جز دوره آخر آن ایران تنها قهرمان غیر کره ای این پیکارها محسوب می شود.


بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در شرایطی پس فردا با حضور872 تکواندوکار از 134 کشور در پائوبلا مکزیک آغاز می شود که تیم ملی تکواندو کشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود با ترکیبی تقریباً جوان و تیمی کم تجربه راهی این پیکارها شده است.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو؛

در تمام ادوار مسابقات جهانی تکواندو درطول 20 دوره قبلی طی 38 سال به جز دوره آخر آن در سال 2011 ایران تنها قهرمان غیر کره ای این پیکارها محسوب می شود و سایر قهرمانی های آن به نام کره جنوبی سند خورده است.

مجله فدراسیون تکواندو (ویژه نامه مسابقات جهانی 2013) در گزارشي مروري داشته به 20 دوره گذشته رقابتهاي قهرماني جهان؛

- اولین دوره و فقط دو وزن!

اولین دوره رقابت های جهانی تکواندو در سال 1973 در سئول کره جنوبی با حضور 200 تکواندوکار از 19 کشور برگزار شد که کره جنوبی با 2 طلا، آمریکا با یک نقره و سه برنز و آلمان با یک نقره و یک برنز اول تا سوم شدند که مسابقات در اوزان 64- و 64+ برگزار شد و ایران هم در این دوره غایب بود.


- اولین مدال جهانی

در سال 1975 سئول کره جنوبی باز هم میزبان مسابقات شد 165 نفر از سی کشور حضور داشتند و در پایان کره جنوبی با هشت طلا، چین تایپه با 2 نقره و چهار برنز و استرالیا با یک نقره و 2 برنز اول تا سوم شدند. تیم ملی ایران هم با مدال برنز حسین ربیع زاده همراه با پنج کشور دیگر هشتم شد. رقابت های آن دوره در هشت وزن و تنها در بخش مردان برگزار می شود.


- غیبت مجدد ایران

در سال 1977 شیکاگو آمریکا میزبان سومین دوره مسابقات شد و 720 نفر از 46 کشور شرکت داشتند. کره جنوبی با هفت طلا و یک نقره، چین با یک طلا، 2 نقره و یک برنز، آمریکا با 2 نقره و 2 برنز، مکزیک با یک نقره و چهار برنز و ساحل عاج با یک نقره و یک برنز عناوین اول تا پنجم را بدست آوردند. ایران در این دوره هم غیبت داشت.



- مسابقات 10 وزنی

چهارمین دوره مسابقات جهانی در سال 1979 این بار در اشتوتگارت آلمان برگزار شد که کره ای ها با هفت مدال طلا و 2 برنز قهرمان شدند و تیم های مکزیک با یک طلا، چهار نقره و 2 برنز، آلمان با یک طلا، 2 نقره و چهار برنز، هلند با یک طلا و 2 برنز و آمریکا به 2 نقره و چهار برنز در مکان های دوم تا پنجم قرار گرفتند. در این دوره رقابت ها در 10 وزن برگزار شد. در این دوره 453 شرکت کننده از 38 کشور حضور داشتند.



- هشت طلای کره

در پنجمین دوره مسابقات با تاخیر در سال 1982 و به میزبانی گوآیاکویل اکوادور برگزار شد که در ان کره جنوبی با هشت طلا قهرمان مطلق رقابت ها همچون دوره های گذشته لقب گرفت. اکوادور با یک طلا و یک نقره، آلمان با یک طلا و 2 برنز، مکزیک با سه نقره و 2 برنزو اسپانیا با 2 نقره و پنج برنز دوم تا پنجم شدند. 329 تکواندوکار از 35 کشور و در 10 وزن در این دوره مسابقه دادند.



- رتبه 12 برای ایران

در ششمین دوره رقابت های جهانی در کپنهاگ دانمارک و در سال 1983 ایران با یک برنز نادر خدامرادی همراه با فرانسه و دانمارک رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد که در این دوره 353 بازیکن از 51 کشور شرکت کرده بودند.

کره ای ها با هشت طلا و یک برنز، اسپانیا با یک طلا، 2 نقره و سه برنز، ترکیه با یک طلا، یک نقره و یک برنز، آلمان با سه نقره و 2 برنز و هلند با یک نقره و یک برنز عناوین اول تا پنجم را در اختیار گرفتند.



- ایران هشتم شد

در هفتمین دوره مسابقات جهانی سئول کره جنوبی در سال 1985 میزبان شد که در آن 280 نفر از 63 کشور حضور داشتند.

کره جنوبی با هفت طلا و یک نقره، هلند با یک طلا و یک برنز، ترکیه با 2 نقره و یک برنز، ساحل عاج با یک نقره و سه برنز و آمریکا با یک نقره و سه برنز عناوین اول تا پنجم را در اختیار گرفتند. ایران هم با یک نقره سید حسن زاهدی و یک برنز فیصل دانش هشتم شد. این مسابقات مجددا در هشت وزن برگزار شد.



- آغاز مسابقات زنان

در سال 1987 در بارسلون اسپانیا و در هشتمین دوره رقابت ها 434 تکواندوکار مرد و زن از 62 کشور حضور داشتند و 18 کشور مدال گرفتند. برای نخستین بار رقابت های جهانی زنان هم در این دوره به اجرا درآمد.
کره جنوبی با 6 طلا، آلمان با یک طلا و 2 برنز، چین تایپه با یک طلا، اسپانیا با چهار نقره و یک برنز و آمریکا با یک نقره و پنج برنز اول تا پنجم شدند.



- صعود به رده چهارم

در نهمین دوره مسابقات جهانی باز هم سئول کره جنوبی در سال 1989 میزبان بود که در آن 446 نفر از 59 کشورحضور داشتند که در پایان کره جنوبی با هفت طلا و یک نقره، مصر با یک طلا و 2 برنز، ترکیه با 2 نقره و یک برنز، ایران با سه برنز فریبرز دانش، فرزاد ذرخش و سید حسن زاهدی همراه با شیلی و فرانسه با یک نقره و 2 برنز اول تا پنجم شدند.



- فقط یک برنز

در دهمین دوره مسابقات 434 بازیکن از 49 کشور در سال 1991 در آتن یونان شرکت داشتند که کره جنوبی با پنج طلا و 2 برنز، دانمارک با 2 طلا و یک نقره، ترکیه با یک طلا و 2 برنز، مصر با یک نقره و 2 برنز و چین تایپه همراه با هلند با یک نقره و یک برنز اول تا پنجم شدند.
ایران هم با یک برنز سیروس رضایی همراه با پنج کشور دیگر در مان یازدهم قرار گرفت.



- باز هم غیبت!

در سال 1993 در نیویورک آمریکا 669 نفر از 83 کشور شرکت داشتند که در پایان کره جنوبی با 6 طلا قهرمان شد. اسپانیا با یک طلا و 2 برنز، فرانسه با یک طلا و یک برنز، کانادا با 2 نقره و یک برنز و برزیل با 2 نقره اول تا پنجم شدند و ایران هم در مسابقات غایب بود.



- صید اولین نقره

در دوازدهمین دوره رقابت ها در سال 1995 در مانیل فیلیپین 598 شرکت کننده از 77 کشور دنیا حضور داشتند که کره جنوبی با پنج طلا، اسپانیا با یک طلا و یک نقره، آلمان با یک طلا، ترکیه با یک طلا، ایران با یک نقره سید مهرداد رکنی و 2 برنز بیژن مقانلو و فریبرز عسکری و آمریکا و فیلیپین با 2 نقره اول تا ششم شدند.



- تکرار رده چهارمی

در سال 1997 در هنگ کنگ 710 نفر از 80 کشور حضور داشتند که کره ای ها باز هم با چهار طلا و 2 برنز قهرمان شد، اسپانیا با 2 طلا و یک برنز، چین تایپه با یک طلا، یک نقره و 2 برنز، ایران با 2 نقره مهدی بی باک و حسن اصلانی و نیز یک برنز مجید افلاکی و مصر با یک طلا عناوین دوم تا پنجم را کسب کردند.



- اولین نائب قهرمانی با 2 طلا

در چهاردهمین دوره رقابت های جهانی تکواندو به میزبانی ادمونتون کانادا و در سال 1999 550 تکواندوکار از 66 کشور در سالن آلبرتا با هم مبارزه کردند که تیم ملی ایران توسط هادی ساعی ومجید افلاکی برای نخستین بار به مدال طلا رسید و نائب قهرمان جهان شد. کره جنوبی با 6 طلا و یک نقره قهرمان رقابت ها لقب گرفت و تیم های ترکیه با سه مدال نقره، دانمارک با 2 نقره و فرانسه با یک نقره سوم تا پنجم شدند.



- سقوط 2 پله ای

در سال 2001 رقابت ها به میزبانی جزیره ججو کره جنوبی برگزار شد که در آن 643 نفر از 88 کشور شرکت داشتند و در پایان کره جنوبی با 2 طلا و 2 برنز، رکیه با یک طلا و 2 برنز، فرانسه با یک طلا و یک نقره، ایران با یک مدال طلای بهزاد خداداد و یک نقره هادی افشار و آمریکا با یک طلا و یک نقره عناوین اول تا پنجم را در اختیار گرفتند.



- دومین عنوان دومی با پنج مدال

در سال 2003 رقابت های جهانی در گارمیش پارتن کرشن آلمان برگزار شد. در این دوره 894 تکواندوکار در قالب صد کشور حضور داشتند و در پایان کره جنوبی با سه طلا، 2 برنز و 68 امتیاز، ایران با 2 طلای یوسف کرمی و مرتضی رستمی، 2 نقره هادی ساعی و بهزاد خداداد، یک برنز امید غلامزاده و 62 امتیاز، چین تایپه با 2 طلا، یک برنز و 48امتیاز، آمریکا با یک طلا، یک نقره، 2 برنز و 47 امتیاز و آذربایجان با چهار برنز اول تا پنجم شدند.



- ساعی باز هم طلایی شد

در سال 2005 و در مادرید اسپانیا و در هفدهمین دوره رقابت های جهانی 748 نفر از 114 کشور حضور داشتند که کره ای ها با چهار طلا، یک نقره و یک برنز، ایران با یک مدال طلای هادی ساعی، سه نقره فیض اله نفجم، بهزاد خداداد و علی تاجیک و یک برنز یوسف کرمی، اسپانیا با یک طلا، یک نقره و 2 برنز، آمریکا با 2 طلا و روسیه با یک نقره و یک برنز مکان های اول تا پنجم را بدست آوردند.



- نائب قهرمانی بدون طلا

در هجدهمین دوره مسابقات در سال 2007 و در پکن چین 865 نفر از 116 کشور حاضر بودند که در پایان کره جنوبی با یک طلا، یک نقره، چهار برنز و 53 امتیاز، ایران با 2 نقره مرتضی رستمی و امید غلامزاده، یک برنز هادی ساعی و 45 امتیاز، اسپانیا با یک طلا و 39 امتیاز، چین تایپه با یک طلا و 34 امتیاز و مکزیک با یک نقره، یک برنز و 33 امتیاز مکان های اول تا پنجم را کسب کردند.



- معتمد طلایی شد

نوزدهمین دوره رقابت های جهانی در سال 2009 در کپنهاگ دانمارک برگزار می شود که در مجموع 928 نفر از 142 کشور حضور داشتند.

کره جنوبی با سه طلا، یک نقره و 63 امتیاز، ایران با یک مدال طلای محمد باقری معتمد، یک نقره رضا نادریان، سه برنز حسین تاجیک، میثم باقری و یوسف کرمی و 55 امتیاز، اسپانیا با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 42 امتیاز، ترکیه با یک طلا، 2 برنز و 41 امتیاز و آمریکا با یک طلا، یک برنز و 41 امتیاز عناوین اول تا پنجم را بدست آوردند.



- پایان امپراطوری کره

اما در بیستمین دوره مسابقات جهانی 949 نفر از 144 کشور دنیا در گیونگجو کره جنوبی در سال 2011 با هم رقابت کردند که پس از 38 سال ایران با غلبه بر کره ای ها توانست نخستین قهرمان غیر کره ای این پیکارها لقب بگیرد.

تیم ملی تکواندو کشورمان در دوره قبلی مسابقات با سه مدال طلای فرزاد عبدالهی، علیرضا نصر آزادانی و یوسف کرمی، یک نقره محمد باقری معتمد و 2 برنز میثم باقری و کورش رجلی و نیز 74 امتیاز قهرمان شد و رضا مهماندست هم عنوان بهترین مربی جهان را به خود اختصاص داد.

کره جنوبی با 2 طلا، 2 نقره و 61 امتیاز، ترکیه با یک طلا، یک نقره ، یک برنز و 48 امتیاز، تایلند با یک طلا، یک نقره و یک برنز و 47 امتیاز و اسپانیا با یک طلا، یک بنز و 36 امتیاز رده های دوم تا پنجم را در اختیار گرفتند.



تاريخ  ارسال:شنبه 22 تير 1392 - 10:17

کد:2204-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool