دوشنبه 9 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

یادداشتی از رییس فدراسیون تکواندو؛
اعتماد به جوانان هزينه هايي دارد که آماده پرداخت آن هستیم



شناسه خبر: 2203   شنبه 22 تير 1392 - 10:00

بار ديگر تكواندو ايران گام به عرصه اي بزرگ و معتبر براي نمایش توانمندي هاي بي نظير جوانان و قهرمانان خود گذاشته؛ "رقابت هاي قهرماني جهان"، آوردگاهي كه طي دو دهه اخير شاهد عرض اندام تكواندوكاران خوش تكنيك، جسور و با هوش ايران بوده است.


بار ديگر تكواندو ايران گام به عرصه اي بزرگ و معتبر براي نمایش توانمندي هاي بي نظير جوانان و قهرمانان خود گذاشته؛ "رقابت هاي قهرماني جهان"، آوردگاهي كه طي دو دهه اخير شاهد عرض اندام تكواندوكاران خوش تكنيك، جسور و با هوش ايران بوده است. امروز مكزيك میدانی است تا برگ زرين ديگري بر كتاب سراسر افتخار تكواندو ايران در عرصه جهاني بيافزايد.

بي ترديد دفاع از عنوان قهرماني و تكرار آن در پيكارهاي جهاني مشكل تر از كسب آن است.

از طرفي بايد به اين نكته توجه داشت كه در سالهاي اخير در هر دوره از رقابت هاي جهاني شاهد تولد چهره هايي تازه از كشورهايي نه چندان مطرح در سالهاي قبل و تكيه زدن آنها بر سكوهاي قهرماني بوده ايم. اين نشات گرفته از توسعه روز افزون ورزش تكواندو در جهان است كه از سال 2000 و داغ شدن تنور تكواندو در بازيهاي المپيك، سرعتي دو چندان گرفته و اين، كار ما را به عنوان يكي از قطبهاي تكواندو جهان براي حفظ جايگاه و اعتبار خود، سخت تر كرده است. افتخارآفريني قهرمانان ايران در ميادين بزرگي چون المپيك و مسابقات جهاني و اعتبار امروز تكواندو ايران نه تنها مرهون تلاش فني مربيان و ورزشكاران كه ثمره نظم ، تدبیر و دور اندیشی است كه هيچگاه و به هيچ قيمتي خللي در آن ايجاد نشده است. امروز ما با كوله باري از افتخار و مدال، تيمي را راهي بيست و يكمين دوره رقابت هاي جهاني کرده ایم كه كم تجربه ترين و در عین حال يكي از جوان ترين تيم هاي تاريخ تكواندو ايران به شمار مي رود، تيمي متشكل از تكواندوكاراني كه هيچ يك تجربه حضور در مسابقات جهاني را ندارند وتنها با سلاحي كه همواره كارگشاي قهرمانان ايران بوده گام به شياپچانگ مكزيك گذاشته اند؛ "انگيزه" .

اين تيم جوان چند ماه پيش در راه تدارك و آماده سازي خود نتايج خوبي را در رقابت هاي "الكانته" اسپانيا رقم زد و اميدواري ها را براي درخشش در رقابت هاي جهاني بيشتر از قبل كرد.

بانوان ايران نيز در اين دوره تلاش مي كنند جايگاه خود در ميان تيم هاي برتر جهان را ارتقاء بخشند. هر چند آنها هم از تجربه كافي برخوردار نبوده و نياز به ارتباطات بیشتر بین المللی دارند، اما مصمم هستند تا به موفقیت های بیشتری در مقایسه با ادوار گذشته مسابقات جهانی دست یابند. در اين سالها فدراسیون تکواندو همواره در راه تزريق "اكسير جواني" به تيم ملي گام برداشته است. بلوغ اين تفكر امروز اين جسارت را به متولیان امر داده تا بر مبناي همان " نظم و تدبیر" حاكم بر ساختار تيم ملي، با اعتماد به قهرمانان جوان و كم تجربه، اما با انگيزه و جسور، تيمي تاريخي را رهسپار رقابت هاي جهاني كند. خوب می دانیم که اين يك ريسك بزرگ با ضريب خطر پذيري بالا است. قطعا ريسك و خطر پذيري هزينه هايي دارد و فدراسيون تكواندو به پشتوانه جوانان هميشه سرفراز ايران، آماده پرداخت آن خواهد بود.

تكواندو جهان، امسال نيز همچون ديگر آوردگاه هاي جهاني، شاهد درخشش قهرمانان تكواندو ايران و نمايش چشم گیر و دلچسب آنها در شياپچانگ مكزيك خواهد بود.

و من یتوکل علی الله فهو حسبه



تاريخ  ارسال:شنبه 22 تير 1392 - 10:00

کد:2203-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




برنامه بازیها







صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool